Lluny de la crisi de les grans superfícies que afecta a d’altres països, sobretot als Estats Units, on el comerç a través d’internet està desertitzant els grans espais de compra al detall, a Barcelona sembla que aquesta tendència mundial no causa un daltabaix en aquest model comercial. Ben al contrari, grans superfícies com la de les Glòries han renovat profundament el seu disseny i part de la seva oferta per resultar més atractives a les noves generacions.
En un estat avançat d’aquest procés es troba SOM Multiespai, antic Heron City, i ara s’afegeix La Maquinista, inaugurada l’any 2000 i que actualment forma part de la cartera d’actius d’Unibail-Rodamco-Westield, disposada a mantenir o augmentar els 17 milions de visites anuals.
La multinacional francesa invertirà 42 milions d’euros en una actuació que transformarà bona part de la seva superfície. Els treballs han començat aquesta setmana i es prolongaran durant un any sense afectar el funcionament quotidià.
La transformació es centrarà en crear tres grans àrees d’experiències per satisfer “un públic cada vegada més exigent i que demana experiències i serveis que van més enllà del simple fet de comprar. Això és el que hem tingut en compte a l’hora de dissenyar el projecte”, ha explicat Víctor García, el director del centre comercial.
La primera “gran àrea d’experiències” serà la zona de Las Terrazas, actualment dedicada a l’oferta gastronòmica. L’espai s’ampliarà i sumarà també una zona reservada per l’organització d’esdeveniments. La segona àrea correspon a la moda, que sumarà un nou espai destinat a les marques internacionals. A més, el centre reforçarà la seva oferta d’oci pel nens amb l’espai Family Experience.
Fotografia: Vista general del centre comercial | La Maquinista