Mentre el consumidor ha incorporat la digitalització de forma natural en el seu dia a dia modificant els hàbits socials i de consum, el sector del comerç presenta un nivell baix de maduresa digital. El 59,6% dels establiments no tenen presència o presenten una presència molt bàsica a internet i pràcticament no implementen cap element de comunicació en línia, ja sigui mitjançant un web o xarxes socials.
Per aquest motiu, la Direcció de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona ha desplegat mesures de suport per als comerços i les associacions comercials per afavorir la transformació digital. Són accions que formen part d’una estratègia per facilitar l’evolució gradual del model comercial actual cap una proposta omnicanal.
El procés de transformació digital implica l’assoliment de diferents nivells de maduresa digital, a partir de l’estadi en què no hi ha una presència a internet fins a assolir-ne d’altres progressivament: presència bàsica, àmplia i activa per arribar a l’estatus de comerç digital.
Els recursos que s’ofereixen s’inscriuen en un itinerari de transformació per a cada comerç i associació, que preveu activitats i un sistema d’acompanyament continu que permet als participants avançar progressivament en els diferents graus de maduresa digital. L’itinerari que es proposa té cinc pilars bàsics: formació, assessorament i acompanyament, suport econòmic amb subvencions, coneixement i noves solucions.
Fotografia: Presentació de les mesures de suport als comerços | Ajuntament de Barcelona