Diverses són les pel·lícules que darrerament han rodat escenes aquí.
Els germans Àlex i David Pastor recreen l’estació Selva de Mar de l’L4 al seu nou film Bird Box Barcelona, una distòpia estrenada
Va ser estrenar-se ‘Bird Box Barcelona’ a Netflix el passat divendres 14 de juliol i posar-se com a número 1 en pel·lícules al Top10 de la plataforma. Es tracta d’un “thriller” distòpic dirigit per Àlex i David Pastor, que és l’expansió de la pel·lícula de l’any 2018 ‘Bird Box’, estrenada en castellà sota el títol ‘A ciegas’ amb Sandra Bullock com a protagonista.
Amb el seu característic estil inquietant, els germans Pastor traslladen a Barcelona la misteriosa força destructora de la humanitat que apareixia en aquell primer film, afegint a aquest “spin-off” perills encara més sinistres amb una espectacular visió apocalíptica de la Ciutat Comtal.
‘Bird Box Barcelona’ compta amb Mario Casas interpretant el personatge principal, en un repartiment internacional que completen Georgina Campbell, Diego Calva, Alejandra Howard, Naila Schuberth, Patrick Criado, Celia Freijeiro, així com les aparicions de Lola Dueñas, Gonzalo de Castro, Michelle Jenner i Leonardo Sbaraglia.
Les filmacions a Barcelona ja fa temps que són freqüentes a la ciutat, tan per part de productores nacionals, com el cas de ‘El 47’, de la qual Andreuenc ja va informar la setmana passada, com internacionals, cas de ‘Bird Box Barcelona’ i, com és natural, qualsevol part de la ciutat pot esdevenir el decorat d’una escena, fins i tot alguna contrada del districte.
Per exemple, ‘Entre la vida y la muerte’, coproducció belga-espanyola-francesa de Giordano Gederlini de l’any 2022 amb Antonio de la Torre com a protagonista, va comptar amb l’estació de La Sagrera de l´L1 per situar l’inici de la trama del film. I l’abandonament de la factoria Mercedes Benz a Bon Pastor va permetre aprofitar tant l’interior de les naus com l’exterior per muntar decorats durant el 2021. Allà es van rodar escenes de l’esmentada ‘Bird Box Barcelona’, però el rodatge més important va tenir a veure amb ‘Los renglones torcidos de Dios’, la famosa novel·la de Torcuato Luca de Tena, tal com va informar Andreuenc.
Aquesta gran producció de la Warner mostrava un sanatori mental als anys 70 els interiors del qual es van haver de construir, per la qual cosa l’antiga fàbrica es va convertir en taller de decorats cinematogràfics i en platò de cinema. Unes dades poden donar idea de la dimensió del projecte que es va esdevenir allà: per a l’interior del sanatori es van construir 3.800 m2 de decorat que van suposar més de 8.600 hores de treball i es van haver d’utilitzar 1.725 vestits de totes les classes socials d’aquella època.
De fet això no és cap casualitat. Ben al contrari forma part d’una estratègia industrial promoguda per l’Ajuntament de Barcelona que a través de l’equip de Barcelona Film Commission de l’ICUB, promou i dona suport al sector audiovisual a través de l’Oficina del Servei de Rodatge. L’Oficina proporciona informació ràpidament i realitza totes les actuacions necessàries per a obtenir els permisos de rodatge, es coordina amb els diferents serveis municipals implicats i dona a conèixer l’Oficina en els circuits audiovisuals nacionals i internacionals. També existeix la Catalunya Film Commssion.
En aquesta estratègia s’ha de considerar el futur destí de les Tres Xemeneies, antiga central tèrmica de FECSA al municipi de Sant Adrià de Besòs. El 31 de març el president de la Generalitat, Pere Aragonès, acompanyat de la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, l’alcaldessa de Sant Adrià, Filo Cañete i l’alcalde de l’Ajuntament de Badalona, Rubèn Guijarro, van visitar la zona on s’ubicarà el futur Catalunya Media City, dins el projecte de Hub Digital, Audiovisual i del Videojoc.
El Catalunya Media City és un projecte de país que pretén convertir aquest espai icònic del Besòs en un equipament referent a escala mundial per als sectors digital, audiovisual i de continguts digitals. Aquest espai esdevindrà un parc tecnològic i formatiu de nova generació, dotat d’infraestructures i serveis avançats amb vincles a escala local, nacional i internacional.
Fotografia de portada: entrelavidaylamuerte.filmax.com
Primera fotografia interior: fotograma del “teaser” de ‘Black Bird Barcelona’ | Netflix.com
Segona fotografia interior: promoció de la pel·lícula ‘Los renglones torcidos de Dios’ | Warner Media