És el convidat especial de la 53 edició del festival amb quatre concerts, dos s’han celebrat aquest mes.
El Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona celebra la 53a edició del 20 d’octubre al 10 de març. Entre les actuacions programades hi ha les de Pérez Cruz amb Molina, Maria del Mar Bonet, Marco Mezquida, Andrea Motis, Chucho Valdés o María José Llergo, però el màxim protagonista d’enguany és Joan Chamorro que ha estat el músic triat per realitzar el cicle ‘Retrat d’artista’ dintre del festival i aquest mes de desembre ha actuat un parell de cops.
Es tracta d’un homenatge del festival a un músic amb brillant trajectòria a través de diversos concerts, en diferents formats, al llarg dels mesos que dura el festival cicle, aquest desembre, per exemple, ha actuat un parell de cops. Darrerament, les protagonistes d’aquesta secció del festival han estat Andrea Motis i Sílvia Pérez Cruz.
Cal recordar que Joan Chamorro, a més de contrabaixista i saxofonista, s’ha guanyat un lloc preeminent en el jazz per la seva tasca com a fundador de la Sant Andreu Jazz Band, on ha aconseguit formar músics com Eva Fernández, Andrea Motis, Rita Payés o Magalí Datzira, entre altres.
El cicle de Joan Chamorro dintre del festival consta de quatre concerts: el 29 d’octubre va obrir a la Barts amb l’espectacle Joan Chamorro Big Band Presenta; el 3 de desembre va ser al Conservatori del Liceu amb el seu quartet, Scott Hamilton i Èlia Bastida; una setmana més tard, el 10 de desembre, va celebrar al Palau de la Música els 15 anys de la Sant Andreu Jazz Band; i el 27 de gener serà de nou al Conservatori amb Alba Esteban i Scott Robinson.
Lògicament, l’actuació més especial va ser la del Palau, on es van aplegar gairebé tots els músics que en algun moment han format part de la Sant Andreu Jazz Band. La pròpia organització va qualificar l’esdeveniment com un dels concerts més emocionants de les 53 edicions del festival.
Si a més, es té en compte que Andrea Motis va actuar el 17 de novembre, de fet com cada any des del seu ja llunyà debut al Teatre Coliseum l’any 2011, amb la participació del propi Chamorro com un membre més del grup, i Alba Armengou actuarà el 16 de gener amb el seu quartet, es pot ben afirmar que al Festival de Jazz de Barcelona hi ha una gran presència de Sant Andreu.
Fotografia: comiat del passat concert del Palau | Lili Bonmatí