El concurs literari està organitzat per La Sagrera Es Mou Per Les Lletres i el termini d’entrega dels originals acaba el 10 de novembre.
La Sagrera Es Mou Per Les Lletres va néixer en ple confinament per la pandèmia, quan al 2020 és va haver d’anul·lar la trobada de lletraferits del barri presentant les seves obres. Bo i així, es va realitzar i penjar a les xarxes un vídeo on cadascú, des de casa seva, presentava la seva obra, sent llavors mitja dotzena els participants.
L’any 2021, quan va ser possible aplegar-se, van organitzar diversos actes públics, sent ja una dotzena. Aleshores és quan van decidir donar-li nom al grup i dins de les àmplies activitats de La Sagrera es mou, amb seu a Espai30, va néixer aquest vessant literari que avui té divuit membres.
La Sagrera Es Mou Per Les Lletres ha organitzar diverses trobades entre els seus membres, també amb escriptors de renom, ha emparat alguna presentació i ha impulsat un seguit de narracions on alguns membres participen setmanalment amb un article al digital ‘La Sagrerina’ en un dia fix determinat i d’altres ho fan amb un relat o comte de manera rotatòria regular.
Per a la propera Festa Major de la Sagrera, que es celebrarà del 19 al 28 de novembre, han organitzat un concurs a redós de l’acte organitzat el divendres 19 de novembre amb la presència de la poetessa bagenca Montserrat Altarriba.
El certament portarà el nom ‘25 versos per Festa Major’, sent obert a majors de 16 anys, amb un sol text inèdit i en català per participant que es lliurarà a lsemxlletres@gmail.com figurant en document a part nom, cognoms, adreça, correu electrònic, telèfon, edat i el títol del poema.
El termini de lliurament és el proper 10 de novembre a les 23:59 h i el veredicte serà conegut el mateix 19 a les 19 h a l’Espai30. En funció dels treballs presentats, el jurat es reserva poder establir diverses categories de premis i les distincions seran purament honorífiques.
Amb aquesta convocatòria, La Sagrera Es Mou Per Les Lletres pretén la promoció i difusió cultural, estimulant i fomentant en tot moment les activitats participatives en el si de la Festa Major de La Sagrera.
Fotografia: cartell del Sant Jordi 2021 de La Sagrera Es Mou per les Lletres | La Sagrera Es Mou per les Lletres