Els dies 12 i 13 de desembre l’activitat clàssica de la fira Literal enguany serà on line sense renunciar a les conferències, converses, entrevistes, poesia, contacontes i altres actes des de la Fabra i Coats, com cada any, però a través de Literal TV i del Mercat Virtual del Llibre, que estrena el web, i seguir sent un punt de trobada de la cultura i del pensament crític.
El lema d’enguany de la Fira és “Un llibre, un refugi”. Davant una situació sociosanitària que empitjora per moments i unes mesures del tot excepcionalsper contenir-la, sembla més urgent que mai defensar els espais comunitaris que tenen la cultura al seu centre esdevenint llocs refugi des d’on construir un món millor; irradiar salut col·lectiva i ser un antídot contra l’aïllament i la individualització.
L’organització de Literal ha treballat molt per dotar-la d’una dimensió digital a l’alçada del moment. Gràcies a aquest treball, enguany la programació de Literal es podrà seguir també de forma virtual. Hi haurà noves formes d’interacció directes amb les editorials i amb els autors i autores que hi participen, i serà possible comprar bona part dels seus llibres a través de la nova botiga web.
Selecció d’actes de la programació que es pot consultar completa a literalbcn.com:
- “La memòria com a refugi i com a motor”, amb Jordi Martí (autor de Brigadistes), Marta Marín Domine (autora de Fugir era el més bell que teníem) i Pau Sanchis Ferrer (traductor d’Atrapa la llebre).
- Presentació de Fils amb Marta Serra i Ingrid Guardiola.
- Presentació de Refugiats climàtics (Un dels grans reptes del segle XXI) amb Miguel Pajares i Juantxo López de Uralde.
- Poesia: Novetats poètiques: Assagets i Pitó. Un tàndem de dos poetes: Enric Casasses, consolidat i premiat, que presentarà els seus Assagets; i Guim Valls, poeta emergent, que presentarà la seva Pitó. Un diàleg on cada autor recitarà els versos del seu llibre.
- Taula rodona de sector: “El moment dolç del fantàstic català té veu de dona”, amb Judit Terradellas, Editora de Mai Més Llibres, Marta, Editoria de Torres, Hermenaute, Alícia Gili, Editoria d’Edicions Secc i Anna Llisterri, traductora i col·laboradora de l’Editorial Chronos.
- Debat “Meritocràcia o el retorn de la classe” amb César Rendueles i Arantxa Tirado.
- Debat “Fake news, xarxes i la mort del debat” amb Marta Peirano, Max Carbonell, Karma Pairó.
Fotografia: el mercat del llibre en una imatge d’arxiu | literalbcn.com