El dimarts 7 de juliol es va presentar el BONUS CULTURA és una iniciativa impulsada per 5 entitats del sector cultural (ADETCA, ASACC, Cambra del Llibre de Catalunya, Gremi de Cinemes de Catalunya i Gremi de Llibreters de Catalunya), que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.
L’Ajuntament inverteix 2 milions d’euros i posarà en circulació 200.000 bonus, des del 13 de juliol i fins a final d’any, amb l’objectiu d’impulsar el consum de cultura per part de la ciutadania i també l’activitat empresarial vinculada a les indústries culturals, concretament del cinema, de les llibreries, de les sales de música i d’arts escèniques que han patit de valent la crisi econòmica provocada per la pandèmia de la Covid19.
Com funciona el Bonus Cultura?
El Bonus Cultura té un valor de 40 euros i serà vàlid per a qualsevol compra en els establiments adherits a la iniciativa. Dins del termini establert, del 13 de juliol al 31 de desembre, permetrà la compra de llibres i entrades per sessions de cinema, concerts o espectacles. Es preveu una primera emissió d’abonaments Bonus Cultura a partir del 13 de juliol i una segona al setembre, en paral·lel a la Setmana del Llibre i l’època d’estrenes teatrals, que s’allargarà fins a finals d’any.
L’usuari del Bonus Cultura paga 30 euros –amb 1 euro afegit per despeses de gestió– i l’Ajuntament de Barcelona hi afegeix 10 euros més. No hi ha límit de compra de Bonus Cultura per usuari, ni cap límit per utilitzar-ne més d’un en una mateixa compra.
Aquest producte, que es podrà adquirir al web de Bonus Cultura, permet a l’usuari obtenir un codi, que bescanviarà a l’establiment en la compra d’entrades o llibres. En cas que el valor de la compra sigui superior al valor del Bonus Cultura, l’usuari haurà d’abonar-ne la diferència. I, en cas que el valor de la compra sigui inferior, l’establiment lliurarà a l’usuari un val de compra personalitzat pel valor diferencial, que es podrà gaudir en el mateix establiment durant un temps limitat.
Els establiments interessats a adherir-s’hi, poden consultar els requisits necessaris i omplir el formulari corresponent al mateix web. Tots els establiments participants, un cop validada la seva incorporació, rebran un adhesiu que els distingirà com integrants de la iniciativa.
Establiments dels districtes de Sant Andreu i Nou Barris que ja s’han adherit
Dels 15 cinemes, 69 llibreries, 26 teatres i 15 sales de música de tota la ciutat, a dia d’avui s’han registrat a la campanya 4 establiments andreuencs i 2 molts propers de Nou Barris. Es tracta dels cinemes de La Maquinista i de Som Multiespai; les llibreries La Casa del Llibre, Abacus Sant Andreu i Santos Ochoa; i, quant als teatres, el Sant Andreu Teatre. No hi ha cap sala musical registrada de moment.
Aquesta llista s’anirà actualitzant al web ja esmentat.
Fotografia: platea del Sant Andreu Teatre | sat-teatre.cat