L’Ateneu l’Harmonia està d’aniversari. Ja han passat quatre anys des que aquest equipament social i cultural basat en la gestió comunitària va obrir les seves portes al recinte fabril de la Fabra i Coats. I per celebrar i valorar tota la feina feta durant aquests anys, avui dissabte 29 de setembre s’han organitzat un seguit d’actes festius oberts a tothom qui hi vulgui assistir.
Després d’un llarg procés de tensió i de lluita veïnal per aconseguir la gestió cívica de l’equipament, el mes de juliol de 2014 la Federació d’Entitats Ateneu l’Harmonia va signar amb l’Ajuntament de Barcelona, governat llavors per l’alcalde convergent Xavier Trias, el conveni que regulava la cessió del Casal de Barri de Sant Andreu. No va ser fins al mes de setembre del mateix any que va començar a funcionar el centre que coneixem avui dia.
Des de l’Ateneu l’Harmonia celebren que “han passat 4 anys des que vam obrir les portes, unes portes que van costar anys de feina, de lluita i, sobretot, d’il·lusió”. I en aquest sentit manifesten que “celebrem aquest quart aniversari per no oblidar-ho, per tenir sempre present el treball comunitari i la força d’un poble en lluita, per la satisfacció d’haver iniciat un somni col·lectiu que ens ha fet arribar on som, per donar-li continuïtat, per un futur de teixit associatiu, corresponsable i transformador al poble de Sant Andreu”.
Per celebrar-ho hi haurà activitats durant tot el dia. S’iniciaran a les 11:00 hores amb les olimpíades en família, que donaran pas al vermut musical que es farà a les 12:30 hores. Després, per agafar forces, a les 14:00 hores es farà el dinar de profit i quinto. I per la tarda, a les 17:00 hores, serà el moment de jugar a descobrir els nous noms de l’ateneu i tot seguit, a les 18:00 hores, es tancaran els actes amb un brindis amb especial menció a l’espai 1 d’octubre.
Fotografia: Imatge d’arxiu d’activitats a l’exterior del recinte | Ateneu l’Harmonia