El segon concert del cicle de música ‘Trivendres‘ arriba aquest divendres 28 d’abril a les 21:30 hores al Casal Catòlic de Sant Andreu. Està inspirat en els ritmes i les melodies dels països catalans amb la participació de tres formacions de característiques ben diferents.
Mercè Català, organitzadora de la mostra musical, explica que totes les formacions que hi participen estan “formades per joves músics amb una gran preparació acadèmica“, gràcies al seu pas per l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). A més, ja fa temps que desenvolupen una carrera artística sòlida amb la publicació de discos i la participació amb nombroses actuacions.
El primer grup a actuar va ser Aires del Montseny, una orquestrina de ball d’envelat. Ara és el torn de Clara Gorrias Quartet, grup format pel pianista Toni Saigi, el contrabaixista Miquel Álvarez, el bateria Josep Cordobés i la jove vocalista Clara Gorrias, de diferents indrets dels Països Catalans. Es van conèixer a Barcelona, encarnant l’actual generació del jazz, a través d’un homenatge a les grans dives d’aquesta música.
Després d’haver trobat l’original so que els caracteritza, s’encaren ara a un repertori de cançó menorquina on la cantant fa un recull dels temes més emotius de la seva terra natal, alhora que ens mostren composicions pròpies i no oblida alguna preciosa cançó de jazz.
L’últim concert serà el de Criatures, un duet. Ivó Jordà i Marçal Ramon, que interpreten cançons de música tradicional i d’arrel amb l’acompanyament de la gralla i l’acordió diatònic. Són melodies per viatjar al món de la senzillesa, la naturalitat i la delicadesa dels ambients mediterranis amb un so cambrístic molt característic de la nostra terra. Aquest concert tindrà l’interès afegit de conèixer els seus nous temes, ja que estrenen nou disc.
Mercè Català es mostra satisfeta d’haver aconseguit la participació de tres grups joves amb un gran present i un futur prometedor i, sobretot, d’oferir a Sant Andreu música de qualitat en directe en un gran escenari, el del teatre del Casal Catòlic, a 8 euros, un preu immillorable.
Fotografia: La formació Clara Gorrias Quartet | Clara Gorrias Quartet